INSCHRIJVEN KAN VIA STRIJKVIERTEL.NU
ADRES
Overvliet te Utrecht (3545 NH).
ALGEMEEN
De 54 nieuwbouw bedrijfsunits worden gerealiseerd aan de Overvliet op bedrijventerrein Oudenrijn in Utrecht. De bedrijfsunits, verdeeld over drie bouwblokken, zijn ruim op het perceel gezet en het gebied beschikt over in- en uitritten die de Overvliet verbinden met Strijkviertel. De hoogwaardige bedrijfsunits beschikken over ruime gebruiksmogelijkheden. De units worden te koop aangeboden en variëren in grootte van ca. 96 m² tot ca. 144 m2 BVO.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Het bedrijventerrein kenmerkt zich als een dynamische omgeving met diverse soorten bedrijven. In de directe omgeving zijn bedrijven gevestigd zoals Kemp Groep, Schadenet Rosenboom, Van der Tol Kranen, Oudenrijn Meubel en VELUX.
Het bedrijventerrein is uitstekend bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van knooppunt Oudenrijn, waar de Rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag ‘De Meern’ waardoor een goede bereikbaarheid in alle richtingen is gewaarborgd. In de directe omgeving bevinden zich diverse buslijnen met verbindingen naar onder andere Utrecht CS en Utrecht LRC.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: Utrecht
Sectie: T
Nummers: 2447, 2448 en 2450
Zakelijk recht: eigendom
APPARTEMENTENSRECHTEN
De grond en de daarop te realiseren bebouwing wordt gesplitst in appartementsrechten. Elke koper wordt eigenaar van een appartementsrecht, welk het recht geeft op het uitsluitende gebruik daarvan.
Dit houdt onder meer in dat elke koper afzonderlijk wordt aangeslagen voor onroerend zaakbelasting, waterschapslasten, rioolrecht alsmede vastrecht voor diverse nutsvoorzieningen (water en elektriciteit).
Voor het beheer wordt van rechtswege een Vereniging van Eigenaren opgericht.
OVERZICHT BEDRIJFSUNITS
Gebouw 7
Totaal 18 Units, Waarvan:
16 units á 120 m²
Begane grond: 60 m²
1e verdieping 60 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 210.000,-
2 kop units á 97,6 m²
Begane grond: 48,8 m²
1e verdieping 48,8 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 199.000,-
Gebouw 10
Totaal 18 Units, Waarvan:
8 units á 132 m²
Begane grond: 66 m²
1e verdieping 66 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 230.000,-
8 units á 120 m²
Begane grond: 60 m²
1e verdieping 60 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 210.000,-
2 kop units á 128,6 en 142 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 250.000,- en € 270.000,-
Gebouw 11
8 units á 96 m²
Begane grond: 48 m²
1e verdieping 48 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 189.000,-
8 units á 144 m²
Begane grond: 72 m²
1e verdieping 72 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 245.000,-
2 kop units á 97,6 m²
Begane grond: 48,8 m²
1e verdieping 48,8 m²
Koopsommen v.o.n. vanaf € 199.000,-
Verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen op de inhoud van deze prijslijst aan te brengen alsmede het recht van gunning.
Bovengenoemde koopsommen zijn exclusief BTW, aansluitkosten nutsvoorzieningen, bouwrente en verschuldigde rente over de grondprijs en afsluitprovisie, notaris- en kadasterkosten voor het afsluiten van een hypotheek door koper.
De koopsommen zijn inclusief grondkosten, bouwkosten, loon- en materiaalkosten, kosten van de architect en overige adviseurs alsmede notariskosten voor de aankoop door koper.
De kopers betalen bij aanvang de grondkosten en in diverse termijn de bouwkosten. Betalingen en wijze van betalingen zijn vermeld in de koop-/aannemingsovereenkomst.
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
VERENIGING VAN EIGENAREN (VVE)
Zoals gebruikelijk bij bedrijfsverzamelgebouwen wordt het perceel grond gesplitst in appartementsrechten. Ieder appartementsrecht zal daarbij recht geven op het uitsluitend gebruik van een bedrijfsunit met bijbehorende parkeerplaatsen.
Kopers zijn van rechtswege lid van de vereniging van eigenaars per bouwblok die door een externe beheerder zal wordt beheerd. Middels de maandelijkse bijdrage (servicekosten) zullen zaken geregeld worden binnen de VvE om de kwaliteit van het complex te waarborgen. Zaken die door de VvE geregeld worden zijn onder meer:
• opstalverzekering;
• aansprakelijkheidsverzekering;
• onderhoudsreserveringen voor de gemeenschappelijke delen van het complex;
• onderhoud buitenterrein;
• gemeenschappelijke verlichting;
• gevelreiniging;
• (financiële) administratie en jaarlijkse VvE vergaderingen;
• et cetera.
BESTEMMING
Ter plaatse is het bestemmingsplan "Strijkviertelpark Gemeente Utrecht, onherroepelijk vastgesteld op 28 mei 2020" van toepassing. Het bestemmingsplan digitaal beschikbaar via het Omgevingsloket of op te vragen bij de Gemeente Utrecht.
Het nieuwbouwproject beschikt over het bestemmingsvlak ‘Gemengd’ met de functieaanduiding ‘bedrijf tot en met categorie 3.1’, deze gronden zijn bestemd voor:
De voor 'Gemengd' aangewezen gronden zijn bestemd voor:
• sport, met uitzondering van buitensportactiviteiten;
• webwinkels;
• leisure;
• maatschappelijke voorzieningen;
• ter plaatse van de aanduiding: 'bedrijf tot en met categorie 3.1', bedrijven tot en met categorie 3.1 zoals vermeld in de bij deze regels behorende Lijst van Bedrijfsactiviteiten;
• detailhandel als nevenactiviteit en gerelateerd of ondersteunend aan de hoofdactiviteit in het betreffende bedrijf, als bedoeld onder sport, leisure en bedrijf t/m categorie 3.1 op voorwaarde dat:
A. de verkoopvloeroppervlakte in het betreffende bedrijf, als bedoeld onder 1, 7 en 8 niet meer dan 250 m2 bedraagt;
B. de verkoopvloeroppervlakte in het betreffende bedrijf, als bedoeld onder 3 niet meer dan 50 m2 bedraagt;
C. de detailhandel niet betreft voedings- en genotmiddelen, huishoudelijke artikelen, kleding en schoenen en daarbij behorende accessoires, behoudens werkkleding en -schoenen;
• detailhandel in volumineuze goederen, al dan niet als nevenactiviteit, op voorwaarde dat de detailhandel past binnen de volgende branches:
A. detailhandel in auto's, motoren, boten, caravans, tenten en kampeerartikelen;
B. detailhandel in auto- en motormaterialen;
C. detailhandel in keukens, badkamers, sanitair en tegels;
D. detailhandel in volumineuze artikelen zoals zonwering, tuinhuisjes, buitenspeeltoestellen, zwembaden, tuinbeelden, haarden, grafzerken, paardentrailers, aanhangwagens, etc.;
Ten behoeve van de omgevingsvergunning zijn de bedrijfsruimtes aangevraagd met industriefunctie op de verdieping en zijn bestemd voor bedrijfsactiviteiten. Conform het Omgevingsloket mag maximaal 2.000 m² bruto vloeroppervlakte aan de bedrijfsactiviteiten, zoals bedoeld onder de aanduiding ‘bedrijf tot en met categorie 2’ en ‘bedrijf tot en met categorie 3.1’, worden gebruik voor ondergeschikte en daarmee samenhangende kantoorruimte. Dit toegestane maximale bruto vloeroppervlakte is reeds gebouwd en overschreden ter plaatse van vigerende bestemmingplan en het nieuwbouwproject. Indien het toekomstig gebruik van de bedrijfsruimtes hiervan afwijkt, kunnen er vanuit wet- en regelgeving aanvullende (bouwkundige en juridische) eisen worden gesteld om het beoogde gebruik mogelijk te maken.
De eigenaar/gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de benodigde toestemming(en) en/of (omgevings)vergunning(en)/activiteitenbesluit voor ingebruikname van het aangekochte bedrijfspand.
Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.
OPLEVERINGSNIVEAU
De units worden opgeleverd conform de Technische Omschrijving, waarvan onderstaande onderdelen deel van uitmaken:
• sandwich gevelpanelen met een Rc-waarde van 4,7 m2K/W;
• HR++ beglazing in aluminium kozijnen;
• betonnen gevlinderde begane grond vloer met een vloerbelasting van 1.000 kg/m² en isolatiewaarde van 3,7 m2K/W;
• betonnen verdiepingsvloer van kanaalplaten met een vloerbelasting van 350 kg/m²;
• afvoerpunt voor toilet, elektrisch bedienbare overheaddeur, buitenverlichting met schemerschakelaar;
• meterkast met een bemeterde wateraansluiting, 3x A25A elektra-aansluiting met slimme meter en een groepenkast.
OVERHEADDEUREN
De bedrijfsruimtes worden voorzien van een elektrisch bediende, geïsoleerde overheaddeur met een
doorrijhoogte van ca. 4,50 meter en een doorrijbreedte van ca. 3,60 meter.
PARKEREN
Iedere bedrijfsunit beschikt over 2 eigen parkeerplaatsen.
ENERGIELABEL
Bij oplevering wordt geen energielabel utiliteit afgegeven in de zin van het bij oplevering van het casco geldende Besluit Energie- prestatie Gebouwen (BEG), aangezien door de casco oplevering van het verkochte onvoldoende gegevens beschikbaar zijn om volgens het voorgeschreven ISSO protocol een energielabel te kunnen opstellen.
Afhankelijk van de gebouwfuncties die de eigenaar/gebruiker aan het gekochte toekent, kan er sprake zijn van de verplichting tot afmelden van een energielabel. Eigenaar/gebruiker neemt zelf de regie -op zich voor het correct laten opstellen en tijdig laten afmelden van dit energielabel, hierbij inbegrepen de verplichting om te blijven voldoen aan het Bouwbesluit en dan met name de energieprestatie eisen van het Bouwbesluit.
KOOP-/AANNEMINGSOVEREENKOMST
Voor dit project is een standaard koop-/aannemingsovereenkomst opgesteld, voorzien van de bijbehorende bijlagen zoals de verkooptekeningen, algemene voorwaarden, splitsingsakte en splitsingstekening.
ZEKERHEIDSSTELLING
Tot zekerheid voor de nakoming van de verplichtingen van de koper zal uiterlijk binnen 2 weken na het vervallen van de mogelijkheid tot ontbinding van de koop-/aannemingsovereenkomst door de koper een bedrag ter grootte van 10% van de koopsom exclusief BTW worden gestort in handen van de notaris via diens bank- of girorekening. Deze waarborgsom wordt verrekend bij de juridische levering van het appartementsrecht. In plaats van de hiervoor genoemde waarborgsom kan de verkrijger binnen de gestelde termijn een bankgarantie doen stellen.