ADRES
Overvliet 53 te Utrecht (3545 NG).
ALGEMEEN
De nieuwbouw bedrijfs-/kantoorruimte is onderdeel van het nieuw ontwikkelde gedeelte op bedrijventerrein Oudenrijn in Utrecht. Het object is bereikbaar via de doorgaande weg Strijkviertel. Het bedrijventerrein kenmerkt zich als een dynamische omgeving met diverse soorten bedrijven. In de directe omgeving zijn bedrijven gevestigd zoals Kemp Groep, Schadenet Rosenboom, Van der Tol Kranen, Oudenrijn Meubel en VELUX.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Het object is gelegen op bedrijventerrein ‘Oudenrijn’ in Utrecht. Door de centrale ligging nabij knooppunt Oudenrijn, welke is gelegen aan de Rijkswegen A2 en A12, zijn de objecten uitstekend bereikbaar.
Per Auto
Het bedrijventerrein is uitstekend bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van knooppunt Oudenrijn, waar de Rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag ‘De Meern’ waardoor een goede bereikbaarheid in alle richtingen is gewaarborgd.
Per openbaar vervoer
In de directe omgeving bevinden zich diverse buslijnen met verbindingen naar onder andere Utrecht CS en Utrecht LRC.
OPPERVLAKTE
Totaal ca. 143 m² b.v.o.., onderverdeeld als volgt:
• circa 71 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
• circa 72 m² kantoorruimte gelegen op de 1e verdieping.
De vermelde metrages zijn uitsluitend indicatief. Het object is niet conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten en derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.
BOUWJAAR
2024.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Utrecht
Sectie : T
Nummers : 2379
Appartementsindex : A9
Zakelijk recht : Eigendom
BESTEMMING / GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Vigerend is het bestemmingsplan “Strijkviertelpark”. Op de plankaart is het object aangemerkt met bestemming “Gemengd” met de functieaanduiding “bedrijf tot en met categorie 3.1”. Deze gronden zijn bestemd voor:
• sport, met uitzondering van buitensportactiviteiten;
• webwinkels;
• leisure;
• maatschappelijke voorzieningen;
• ter plaatse van de aanduiding: 'bedrijf tot en met categorie 3.1', bedrijven tot en met categorie 3.1 zoals vermeld in de bij deze regels behorende Lijst van Bedrijfsactiviteiten;
• detailhandel als nevenactiviteit en gerelateerd of ondersteunend aan de hoofdactiviteit in het betreffende bedrijf, op voorwaarde dat:
a. de verkoopvloeroppervlakte in het betreffende bedrijf, als bedoeld onder 1, 7 en 8 niet meer dan 250 m2 bedraagt;
b. de verkoopvloeroppervlakte in het betreffende bedrijf, als bedoeld onder 3 niet meer dan 50 m2 bedraagt;
c. de detailhandel niet betreft voedings- en genotmiddelen, huishoudelijke artikelen, kleding en schoenen en daarbij behorende accessoires, behoudens werkkleding en -schoenen;
• detailhandel in volumineuze goederen, al dan niet als nevenactiviteit, op voorwaarde dat de detailhandel past binnen de volgende branches:
a. detailhandel in auto's, motoren, boten, caravans, tenten en kampeerartikelen;
b. detailhandel in auto- en motormaterialen;
c. detailhandel in keukens, badkamers, sanitair en tegels;
d. detailhandel in volumineuze artikelen zoals zonwering, tuinhuisjes, buitenspeeltoestellen, zwembaden, tuinbeelden, haarden, grafzerken, paardentrailers, aanhangwagens, etc.;
e. grove bouwmaterialen, landbouwwerktuigen;
• aan de bedrijfsactiviteiten, ondergeschikte en daarmee samenhangende kantoorruimte;
• met de sport, leisure of maatschappelijke voorzieningen, samenhangende additionele horeca;
• bij sport zijn buurtactiviteiten toegestaan
Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
ALGEMEEN
· rookmelder;
· noodverlichtingsarmatuur;
· poederblusser(s).
BEDRIJFSRUIMTE
· monoliet gestorte betonvloer;
· vloerbelasting circa 1.000 kg/m²;
· elektrisch bediende, geïsoleerde overheaddeur met een doorrijhoogte van ca. 4,50m en een doorrijbreedte van ca. 3,60m;
· 1 loopdeur;
· LED verlichting;
· diverse opbouwwandcontactdozen;
· vrije hoogte ca. 4 meter;
· afgewerkte toiletruimte.
KANTOORRUIMTE
· vloerbelasting circa 350 kg/m²;
· ramen met isolerende HR++ beglazing;
· pantry;
· systeemplafond v.v. verlichting.
· wandafwerking;
· diverse dubbele wandcontactdozen (230V);
· databekabeling;
· airconditioning;
· tapijt.
PARKEREN
Bij het object behoren 2 toegewezen parkeerplaatsen gelegen op mandelig terrein.
AANVAARDING
In overleg.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
VOORWAARDEN HUUR
HUURPRIJS
€ 1.750,00 per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen
SERVICEKOSTEN
€ 35,00 per maand te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per maand vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· kosten voortvloeiende uit de Vereniging van Eigenaren;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten
KOSTEN NUTSBEDRIJVEN
Rechtstreeks door huurder te voldoen aan desbetreffende nutsbedrijven.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.