ADRES
De Bouw 93 en 105 te Houten (3991 SZ).
ALGEMEEN
Voor de verhuur komen 2 kantoorvleugels ter grootte van circa 280 m² per vleugel, gelegen op de begane grond, beschikbaar. De kantoorruimten maken onderdeel uit van een multi tenant gebouw aan De Bouw in Houten en beschikken over 2 parkeerplaatsen per kantoorvleugel. Recentelijk is de volledige klimaatinstallatie vernieuwd, wat zorgt voor een duurzaam gebruik van de ruimte. In het gebouw zijn ondernemingen gevestigd als Aserio, Exptatax en YourIT.
De kantoorruimten zijn gelegen op steenworp afstand van NS Station Castellum, nabij kantorengebied “De Molenzoom”, het wijkwinkelcentrum Castellum met een parkeerkelder voor ca. 350 auto's en ca. 8.800 m² aan winkels, dienstverlening en horeca.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid van het gebouw is zeer goed. Door de ontsluiting van de rijksweg A27 op circa 5 kilometer, welke aansluiting biedt op rijkswegen in alle richtingen van Nederland (via verkeersknooppunt Oudenrijn), is er een goede bereikbaarheid met eigen vervoer. Daarnaast is afslag Houten van de rijksweg A12 op korte afstand gelegen.
Met het openbaar vervoer is het object uitstekend bereikbaar. De aanwezigheid van NS Station Houten Castellum en NS Station Houten alsmede een bushalte in de directe omgeving zorgen voor een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer.
OPPERVLAKTE
Totaal ca. 541 m² v.v.o. kantoor- en overige ruimte gelegen op de begane grond ten behoeve van kantoorgebruik inclusief toeslag en gebruik van de algemene ruimten.
Deelverhuur is mogelijk vanaf 270,50 m² v.v.o. kantoor- en overige ruimte.
Het object is conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt in de huidige staat opgeleverd inclusief o.a.:
Algemeen
• representatieve gezamenlijke entree;
• inpandige fietsenstalling met kelder;
• toiletruimten met voorportaal en invalide toilet voorzien van fontein en tegelwerk in de gezamenlijke hal;
• intercom/deuropener;
• bestaande brandmeld-/ontruimingsinstallatie;
• brandslanghaspel(s) en poederblusser(s);
• bestaande alarminstallatie;
• klimaatinstallatie voorzien van airco;
• glasvezel aansluiting.
Kantoorruimte
• systeemplafond voorzien van deels inbouw en deels opbouw verlichtingsarmaturen;
• pantry voorzien van onder- en bovenkasten en close in boiler, koelkast en vaatwasser (links);
• pantry voorzien van onderkasten en close in boiler en koelkast (rechts);
• bestaande systeemwanden en glazen wanden met tussendeuren;
• wandafwerking deels middels spuitwerk;
• bestaande binnenzonwering;
• diverse dubbele wandcontactdozen (230V);
• bestaande horizontale wandkabelgoten voorzien van databekabeling en elektra;
• gedeeltelijk te openen ramen voorzien van dubbele beglazing;
• bestaande vloerbedekking;
• toiletruimte voorzien van fontein en tegelwerk (links);
• dubbele toiletruimte met met voorportaal voorzien van fontein en tegelwerk (rechts);
PARKEREN
4 parkeerplaatsen op eigen terrein (2 parkeerplaatsen per huisnummer).
In de directe omgeving is ruim voldoende gratis parkeren mogelijk.
ENERGIELABEL
A++.
GEBRUIKERSMOGELIJKHEDEN
Vigerend is de beheersverordening Houten Noord en Zuid vastgesteld d.d. 2013-06-20. Het object heeft de bestemming “gemengd-1”. De op de plankaart voor “gemengd-1” aangewezen gronden zijn bestemd voor:
• kantooractiviteiten
Voor nadere informatie over de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Houten.
HUURPRIJS
• € 110,00 per m² per jaar voor de kantoor- en overige ruimte;
• € 350,00 per parkeerplaats per jaar.
Alle voornoemde bedragen te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen.
SERVICEKOSTEN
€ 32,50 per m² per jaar excl. BTW te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, per kwartaal vooruit te voldoen, als verrekenbaar voorschot op de kosten van onder andere de volgende leveringen en diensten:
· verbruik en vastrecht elektra en water;
· onderhoud klimaatinstallatie;
· onderhoud brandblusapparatuur;
· onderhoud noodverlichting;
· onderhoud alarminstallatie;
· onderhoud toegangscontrole;
· onderhoud camera installatie;
· onderhoud buitenterrein;
· onderhoud en keuringskosten liftinstallatie;
· glasbewassing buitenzijde;
· glasverzekering;
· verlichting van de centrale ruimtes;
· schoonmaak algemene ruimtes en toiletten;
· 5% administratiekosten over bovengenoemde leveringen en diensten.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
OPZEGTERMIJN
Uiterlijk 12 (twaalf) maanden voor het aflopen van een huurtermijn.
HUURPRIJSINDEXERING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks Alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
AANVAARDING
Medio april/mei 2024.
B.T.W.
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUUROVEREENKOMST
Gebaseerd op het model huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, zoals is vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015. Van deze overeenkomst maken deel uit de bijhorende “Algemene bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW”.