ALGEMEEN
Het zelfstandige bedrijfsgebouw is centraal gelegen op bedrijventerrein Plettenburg te Nieuwegein en beschikt over ruime parkeergelegenheid op eigen terrein. Het gebouw heeft energielabel A.
De omliggende bebouwing bestaat uit diverse bedrijfsgebouwen met bijbehorende kantoren. Op het bedrijventerrein zijn bekende ondernemingen gevestigd, zoals: Sligro, BMN Bouwmaterialen Nieuwegein, Hella, Translas, Scholman, Thim van der Laan, en GoRoadtrip.
LIGGING C.Q. BEREIKBAARHEID
Het object is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar. De verbindings-wegen Plettenburgerbaan en Structuurbaan zorgen voor een snelle aansluiting op de A2, A12 en A27, die binnen enkele minuten te bereiken zijn.
Op circa 5 minuten loopafstand bevinden zich diverse bushaltes met directe verbindingen naar onder andere Utrecht CS, Houten en Maarssen.
OPPERVLAKTE
Het bedrijfsgebouw met erf en ondergrond is totaal groot circa 2.132 m² verhuurbaar vloeroppervlak, onderverdeeld in:
Begane grond:
• circa 559 m² bedrijfsruimte;
• circa 130 m² bedrijfs-/magazijnruimte;
• circa 120 m² kantoorruimte (in de bedrijfsruimte);
• circa 528 m² kantoorruimte.
Verdieping:
• circa 577 m² kantoorruimte;
• circa 74 m² entresolvloer (hout);
• circa 144 m² entresolvloer (beton).
Het object is conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten. De Meetinstructie sluit verschillen in meetuitkomsten niet volledig uit, door bijvoorbeeld interpretatieverschillen, afrondingen of beperkingen bij het uitvoeren van de meting. Echter, afwijkingen of interpretatieverschillen vormen geen aanleiding tot verrekening.
PARKEREN
Circa 52 parkeerplaatsen op eigen terrein.
ENERGIELABEL
Het object heeft een energielabel A.
BOUWJAAR
1989.
BESTEMMING
Het pand valt onder bestemmingsplan Plettenburg De Wiers 2009 met als bestemming Bedrijf t/m categorie 3B. Een bestemming kan aan verandering onderhevig zijn. Koper dient zelf informatie in te winnen bij de gemeente over de geschiktheid van het pand voor het beoogde gebruik.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het pand wordt opgeleverd in de huidige staat, deels schoon en ontruimd, deels in verhuurde staat. Het pand is o.a. voorzien van:
Bedrijfsruimte:
• vrije hoogte circa 6,5 meter;
• glad afgewerkte betonvloer;
• vloerbelasting circa 2.000 kg/m2 ;
• entresol: vrije hoogte 3,75 m2 en vloerbelasting 400 kg/m2;
• krachtstroom;
• 1 elektrisch bediende overheaddeur (3,5 m x 4 m);
• heaters;
• led-verlichting.
Kantoorruimte
• entree;
• handmatig bediende zonwering (screens);
• zon reflecterend glas;
• systeemplafond voorzien van led-verlichting;
• huidige vloerbedekking;
(Vervolg kantoorruimte)
• toiletgroep op begane grond en 1e verdieping;
• keuken op de begane grond voorzien van diverse apparatuur;
• pantry op de 1e verdieping;
• bestaande systeemwanden, deels voorzien van glas;
• deuren tot plafondhoogte;
• centrale verwarming middels radiatoren;
• bestaande airco units;
• kantoor begane grond voorzien van 2 WTW ventilatie units (elke grote vleugel 1 unit);
• kantoor eerste verdieping voorzien van mechanische ventilatie;
• bestaande kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefoon, voorzien van huidige elektra, bekabeling en WCD’s;
• bestaand alarmsysteem.
Buitenterrein
• verhard met klinkers;
• rijbaan naar de overheaddeur verhard met stelconplaten;
• buitenverlichting.
Oplevering inclusief huidige capaciteit van de aanwezige nutsaansluitingen voor gas, elektra en water.
KOOPPRIJS
De koopsom bedraagt € 3.500.000,- kosten koper.
Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt geleverd leeg en vrij van huur en gebruik in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische staat, de staat “as-is” zonder enige garanties, met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering. Koper is op de hoogte van het bouwjaar en de huidige bouwkundige staat en zal zich niet beroepen op achterstallig onderhoud jegens verkoper.
MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.
NOTARISKANTOOR
Koper is vrij om te bepalen welk notariskantoor zal worden belast met het opmaken van de koopovereenkomst en de notariële akte van levering.
KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVAARDING
In overleg.
.