ALGEMEEN
Deze unieke beleggingsmogelijkheid is gelegen te midden van de woningen aan de A.H.G. Fokkerstraat, Adriaan Mulderstraat en F. Koolhovenstraat in Utrecht. Het object is gelegen in de buurt ‘Prins Bernhardplein e.o., Demkagebied’ in de wijk Noordwest, subwijk Zuilen West. Door de ligging tussen de woningen is het object goed ‘verstopt’ en toch centraal gelegen. In de nabije omgeving bevinden zich de Amsterdamsestraatweg en winkelcentrum Rokade waar diverse winkels, terrasjes, kantoren en openbaar vervoer voorzieningen aanwezig zijn.
Een groot gedeelte van het object (ingang Adriaan Mulderstraat) is verhuurd als werkplaats aan Ludens (Kind & Co). De huurprijs bedraagt ca. € 27.252,00 per jaar vrijgesteld van BTW (prijspeil december 2023).
De bedrijfsruimte met de ingang aan zowel de Adriaan Mulderstraat als aan de F. Koolhovenstraat wordt leeg en vrij van huur en gebruik opgeleverd.
Bij serieuze belangstelling kan de huurovereenkomst worden ingezien.
OPPERVLAKTE
Het voor verkoop beschikbare vloeroppervlak bedraagt totaal 745 m2 b.v.o. en is onderverdeeld als volgt:
Adriaan Mulderstraat & F. Koolhovenstraat:
Bedrijfsruimte : 265 m2
Kantoorruimte : 22 m2
Adriaan Mulderstraat:
Bedrijfsruimte : 374 m2 (incl. kantine en toilet)
Kantoorruimte b.g. : 42 m2
Kantoorruimte 1e verdieping : 42 m2
De vermelde metrages zijn uitsluitend indicatief. Het object is niet conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten en derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente : Zuilen
Sectie : C
Nummer : 4348
Kadastrale perceelgrootte : 1 are en 13 centiare
Zakelijk recht : volledig eigendom
BESTEMMINGSPLANINFORMATIE
Voor het object geldt de beheersverordening ‘Zuilen’. Het pand is gelegen in Besluitvlak 1, Besluitsubvlak 11 en Besluitsubvlak 13, deze gronden mogen gebruikt worden als:
- Bedrijf
Op grond van artikel 1.8 van de regels bij de beheersverordening valt onder een bedrijf: een onderneming waarbij het accent ligt op het vervaardigen, produceren, bewerken/herstellen, installeren en verhandelen van goederen, waarbij eventueel detailhandel uitsluitend plaatsvindt als ondergeschikt onderdeel van de onderneming in de vorm van verkoop en/of levering van ter plaatse vervaardigde, bewerkte of herstelde goederen, dan wel goederen die in rechtstreeks verband staan met de uitgeoefende handelingen.
Bij serieuze belangstelling kan de Verklaring bestemming & gebruik, opgesteld door de gemeente Utrecht d.d. 28 februari 2022, door ons kantoor digitaal worden aangeleverd. Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.
BEREIKBAARHEID & LOCATIE
Het object bevindt zich op loopafstand van de Dom en het levendige centrum van Utrecht. Janskerkhof kenmerkt zich door een ruim en divers winkel-, horeca- en dienstenaanbod van lokale ondernemers en bekende ketens, hetgeen een unieke variëteit en sfeer geeft. Bekende namen in de straat zijn onder andere het NH hotel en de HKU.
Per auto
De bereikbaarheid van het object met de auto is als goed te kwalificeren. Binnen enkele autominuten bevinden zich de Amsterdamsestraatweg en N230 welke in directe verbinding staan met de rijksweg A2.
Per openbaar vervoer
Het object is per openbaar vervoer eveneens goed bereikbaar. Zo is middels meerdere rechtstreekse busverbindingen (buslijnen 3, 7 en 12), Utrecht CS binnen 25 minuten bereikbaar. Tevens bevindt Station Zuilen zich in nabije omgeving.
KOOPPRIJS
€ 700.000,00 kosten koper. Partijen zullen niet opteren voor een met omzetbelasting belaste levering.
Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.
AANVAARDING / LEVERING
De onroerende zaak wordt geleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische en deels verhuurde staat, de staat “as-is” met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienstbaarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
KOOPOVEREENKOMST
Conform standaard model NVM met enkele aanpassingen op basis van levering “as-is”. In de koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zal de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVULLENDE INFORMATIE
Bij serieuze belangstelling ontvangt u van ons een alle relevante informatie en documentatie of wordt in de gelegenheid gesteld deze bij ons op kantoor in te zien.
Wenst u te bezichtigen kunt u contact opnemen met ons kantoor om een afspraak in te plannen.